Bert-Carla.reismee.nl

Robinson " The ride "

Onze 'badkamer' is in twee delen opgesplitst, het douchegedeelte in niet overdekt, heerlijk douchen met grote palmbladeren om je heen. Het andere deel, met wastafel, is overdekt en daar hoorden wij vanmorgen een heel licht getik op. Dat zijn wel heel grote mieren die op het dakje lopen, dacht ik en ging een kijkje nemen. Blijkt het te regenen, de eerste regen na 3 weken en dat op 1ste kerstdag. Waarschijnlijk heeft de Kerstman geprobeerd om het te laten sneeuwen, maar helaas had hij zich vergist in de temperatuurt hier. Het was ook maar een buitje, na een half uur was het weer droog en hoewel het bewolkt bleef, was de temperatuur zeer aangenaam 26 graden. Boeken uitgelezen en toen weer op pad. Het boek van Tommy Wieringa, ik was nooit in Isfanaan, is een boek met prachtige reisverhalen en daar heb ik erg van genoten. Soms kom je een uitspraak tegen die dan weer lang onder je schedeldak blijft hangen en die af en toe weer van zich doet spreken. Eén van de uitspraken is van Confucius en deze stond ook in zijn boek; WIE WIJS WIL WORDEN GAAT OP REIS - WIE WIJS IS BLIJFT THUIS. Vraag blijft : wat is wijsheid!! Wij weer eens een brommertje gehuurd en op pad naar de watervallen die zich hier op het eiland bevinden. Op het eiland is maar 1 hoofdweg met dezelfde betonnen platen, waar Hitler Duitsland mee heeft bekleed. Verder zijn het klei/zandpaden en daar is wel de nodige stuurmanskunst voor nodig om je op de brommer te houden. Carla zat gelukkig ontspannen achterop, alleen bij heel mul zand gingen de benen wijd om het evenwicht te bewaren. Prachtige rit over het eiland, van dichtbegroeid regenwoud naar openplekken met een paar huisjes en uiteindelijk ook nog een klein vissersdorpje. Het pad werd zo woest en stijl, dat wij besloten om het brommertje achter te laten en het laatste parcours te voet af te leggen. Kwamen geheel onverwacht een plek tegen waar de lokale bevolking 'buddha' een mooie plek hebben gegeven ( zie foto). Rondom de waterval waren enorme rotsblokken en daar vraag je jezelf steeds af hoe die daar gekomen zijn. Laat in de middag weer terug, licht aan en crossen maar !! Kerstdiner bestond uit een noodle chicken/shrimp soup en fried rice chicken/vegatable met biertje! Sober maar heerlijk. So far so good, morgen weer met boot naar vaste land en dan naar de Ayutthaya tempel, ongeveer 100 kilometer boven Bangkok, een stukje rijden dus!! Probeer deze berichten straks via de satelliet aan jullie door te seinen.