Bert-Carla.reismee.nl

De Motormuizen van Ha Tien naar Kep Cambodja

Vandaag achterop de 'motorbike' richting Cambodja vertrokken. Uiteraard gaat daar altijd een periode van onderhandeling aan vooraf. Uiteindelijk voor 9 euro pp de deal afgemaakt voor een afstand van 60 kilometer naar Kep in Cambodja. Na 8 kilometer waren wij al aan de grens, formaliteiten worden zeer formeel afgehandeld. Voor het eerst onze 'gele boekjes' inentingsbewijs nodig gehad. Trouwens als je het niet had kon je voor 1 dollar een verklaring kopen. Dat is veel goedkoper dan in Nederland, laat een dokter maar eens voor 1 dollar een verklaring geven. Het rijden achterop een motor is een belevenis op zich. Eerst probeer je wat ruimte te houden tussen de driver. Al snel kom je dan tot de ontdekking dat het een keuze wordt tussen dicht tegen mijn driver aankruipen of met mijn billen op het bagagerek zitten. Uiteindelijk maakte de weg de keuze heel snel makkelijker. Na de grens bleek de weg een weg van rode aarde te zijn met heel veel gaten en kuilen. Op dat moment kroop ik dicht tegen mijn driver aan, moest mijzelf overgeven aan zijn rijstijl en op dat moment gingen wij als een speer. Ontspannen reden wij de slalom, de kuilen waren dan de paaltjes en naarmate in ontspanner en met overgave achterop zat gingen wij in harmonie langs de kuilen. Somsa maakte de omstandigheden dat wij in een kuil terecht kwamen en dat slaakten wij beiden een hele harde oaoaoaoahhhh en alle lucht verdween dan uit ons lijf. Daarna schaterlachen en op nar de volgende slalom. Carla is een evenwichtskunstenaar want zij presteerde het om onder het rijden ook nog foto's te maken. Zie foto's. Trouwens mijn nieren hebben sinds lange tijd ook weer eens een wandeling door mijn lijf gemaakt. Inmiddels zijn zij ook weer op hun eigen plek beland. Beiden hadden wij dezelfde ervaring toen wij van Vietnam Cambodja binnenreden, na een paar kilometer de eerste monniken inj gele gewaden op een rode zandweg en verder veel zwaaien en vriendelijke begroetingen. Ha, wij zijn weer thuis was onze opmerking. Het landschap waar wij doorreden was prachtig, eenvoudige in al zijn schoonheid. Rijstvelden, buffels en uiteraard veel mensen aan het werk op het land. Het was bijna een teleurstelling toen wij weer op een asfaltweg kwamen, gelukkig na 10 minuten waren wij al op plaats van bestemming. Hotelletje gezocht met uitzicht op zee. Daar schrijf ik nu dit verhaal en als ik over mijn laptop kijk, geniet ik van een prachtige blauw/groene zee, zon en temperatuur van 28 graden. Carla zit heerlijk onderuit op een bankje en laat de hamburger langzaam zakken en hoop dat deze in volle gloerie zijn werk doet en dat er geen run naar het toilet nodig is. Moet goed gaan, zij heeft goed geslapen en vanmorgen ging het weer als vanouds en als je dan trek hebt in een hamburger moet het wel beter gaan. So far so good en morgen gaan wij richting Sinoukville in Cambodja. Gaan vanmiddag eerst nog de omgeving verkennen met brommertje

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!