Bert-Carla.reismee.nl

Bustocht Chau doc - Ha Tien

Vandaag van Chau doc naar Ha Tien aan de kust met een locale bus ( zie foto). Opnieuw een prachtige rit door wonderschoon landschap. Wij raken gewend aan de plakstoelen en vooral ons nieuwe reisgezelschap ( vooral die kleine) heeft ons tijdens deze reis beziggehouden. Met haar hebben wij veel Hollandse kinderliedjes gezongen en zij zong voor ons de Vietnamese versie. Met onze sinterklaasliedjes wist zij zich geen raad, maar vond ze wel prachtig. Wat is reizen toch leuk, een oude rammelde bus met goed gezelschap en de chauffeur die prima rijdt en onze conducteur die steeds weer probeert met schelle stemverheffing nieuwe klanten de bus in te lokken. Het landschap waar wij langzaam werden opgenomen, veranderde steeds van kleur, geur en mensen. Gingen van christelijke invloed naar boedistische en vooral mij spreek dat erg aan. Mensen zijn minder strak, zijn veel opener en vooral vriendelijker. Mensen staan erg open voor wie je bent en vooral het respect is voelbaar. In Ha Tien aangenomen werden wij weer overstelpt door een horde brommerboys, die ons wel naar de grens van Combodja willen brengen ( 8 kilometer), rondtoeren of gewoon naar hotel. Dat laatste was bij ons van toepassing dus achter op de brommer en daar gaan wij weer. Morgen gaan wij naar Cambodja op de brommer/lichte motorfiets voor een rit van 2 uur. Er is geen alternatief hier !! Wij hebben op aanraden in hotel gegeten en dat hebben wij weer eens geweten, beiden lopen met krampen rond ( toch weer de groente, onvoldoende heet gewokt). Carla heeft het er inmiddels uitgegooid uit de daarvoor bestemde openingen. Bij mij borrelt het, maar het zit er nog wel in.

Ga nu even naar internetcafé om deze informatie via de electronisch snelweg naar jullie toe te zenden. Zal daar wel enige tijd zitten met samengeknpen billen, internet is ook hier nogal traag. Zal wat worden morgen op de motorfiets met die kontketter, haha maar daar hebben wij weer pillen voor. Zal in Cambodja berichten hoe deze rit is gegaan. So far so good en tot in Cambodja.