Bert-Carla.reismee.nl

Herrie in Saigon !

Sommige steden kenmerken zich door schoonheid, oudheid, opgewektheid of door sereniteit. Saigon kenmerkt zich door herrie en chaos. De herrie wordt in grote mate bepaald door de stromen van miljoenen brommertjes die zich toeterend een weg banen door de stad. Ook de automobilisten doen luid toeterende van zich horen. De Vietnamesen noemen het zelf `Music of Saigon` en niemand stoort zich hieraan. Toch is het een stad met een eigenheid waar menig Hollands stadje een voorbeeld aan kan nemen. Het is een stad met karakter en dat spreekt mij aan. Toen wij uit Bangkok vertrokken liep Carla met samengeknepen billen en hand voor haar mond, speurend naar tekens met W.C. of toilet. Carla had de dag daarvoor enorme zin in een salade en er was een goed restaurant, ons aanbevolen, waar wij gegeten hebben. De salade blijkt echter toch niet zo gezond, wij hebben verder hetzelfde gegeten en ik heb nergens last van. Heb voor medicijnen gezorgd en dat heeft de boel enigszins getemperd. Wij zeggen altijd het reizen is begonnen. Nou dat bleek ook toen wij in Saigon landen ( Ho chi minh City ) en samen met onze taxichauffeur op weg gingen naar ons hotel. Ik had dat hotel via internet geboekt, was nieuw, net geopend en had een goede promotieprijs. De rit naar het hotel duurde net zo lang als de vlucht van Bangkok naar Saigon, ik zei 'zeker spitsuur' , dit blijkt altijd zo te zijn. Vreemd om te zien dat de chaos in deze stad, toch op een bijzondere wijze georganiseerd is. Uiteindelijk kwamen wij aan in het district waar het hotel moest zijn, maar niemand wist van het bestaan. Gebeld en toen bleek dat het hotel nog steeds onder 'Construction' was en dat zij vergeten waren mij te e-mailen. Heel veel very very sorries, kwamen zij met alternatieven. Uit de kluiten gewassen kippenhokken waren dat en sommige zonder ramen, nou reizen heeft ook zijn grenzen en die ligt bij mij zeker bij kamers zonder ramen. Uiteindelijk zelf het in de hand genomen en een luxe hotel genomen. Carla werd steeds bleker en krampen namen weer toe ( wel trots hoe zij zich in deze 4 hectische uren geen kik heeft gegeven) . Dan is een verwenhotel wel op zijn plaats ( met dank aan paps en mams). Carla heeft vandaag heerlijk in haar queensize bed gelegen en gelukkig gaat het veel beter met haar. Zij vroeg mij net of de night market nog open zou zijn. Ik heb verder vandaag reisdingetjes geregeld en wat rondgezworven in de stad en veel straatsituaties gefotografeerd Zie foto's. So far so good en tot volgend bericht uit Dalat ( gaan de bergen in)