Bert-Carla.reismee.nl

Dubai - Dusseldorf - Bergen

Met de bubbels nog in onze bolletjes zijn wij vroeg opgestaan om Dubai te verkennen. Het is overweldigend om al die prachtige moderne gebouwen te zien. Volgens mij hebben zij hier de allerbeste architecten ingezet om ieder gebouw nog mooier en aparter te maken dan de ander. Hier komt ook het nieuwe hoogste gebouw van de wereld, ook dat hebben wij kunnen aanschouwen en inderdaad het is wel heel erg hoog ( 818 meter ). In april gaat het gebouw open, wel een goede reden om dan naar de top van het gebouw te gaan. Naast alle nieuwbouw zijn wij ook naar het oude havengebied geweest met veel laagbouw en kleine staartjes en steegjes, waar uiteraard veel handel wordt gedreven. Goud, zilver, stoofen en uiteraard specerijen. Krijg wel de indruk dat dit in stand wordt gehouden voor toerisme. Uiteindelijk zijn er weinig oorspronkelijke bewoners ( berbers) in Dubai. 80 procent van de bevolking komt uit het buitenland. Ik waande mij terug in India, het gedrag en gewoonten van deze mensen kom je hier overal tegen. Terug in hotel, bagage ophalen en naar vliegveld. De vlucht naar dusseldorf was prachtig. Waren heel verbaast over de besneeuwde gebieden die onder ons doorgleden, met name in Irak en Turkey waren de bergen prachtig met sneeuw bedekt. De kou kreeg ons pas te pakken toen wij in Dusseldorf op het station stonden te wachten op de trein. Gelukkig was deze op tijd en was het in de ICE lekker warm. Taxi in Bergen en voor het eerst in 4 weken weer het geluid van ruitenwissers gehoord. Thuis hebben wij een fles wijn open getrokken en genoten van de warme huiskamer. Dit is het laatste bericht van deze prachtige reis, hoop dat je hebt genoten van het mee-reizen. Tot het volgende avontuur en hopen dat je weer meereist..