Bert-Carla.reismee.nl

Bangkok impressions

Bangkok blijft verbazen. Het is een stad van uitersten. Wij gingen vanuit het hotel lopen en nog eens lopen. Kijken wat wij zien en daar van genieten. Het ene moment loopt je in een straatje met vervallen huisjes en veel rommel en vuil op de straat, het volgende moment loop je weer in een chique straat met grote villa's en alles heel erg schoon en netjes. Nergens zo'n verschil binnen een paar honderd meter dan in Bangkok. Uiteraard heb ik weer wat plaatjes geschoten en deze geven een indruk van de tegenstellingen. Vooral de shopping malls maken hier toch wel indruk, niet om zelf inkopen te doen, maar om je te verbazen over de hebzucht van mensen van allerlei pluimage, die zich heel graag laten verleiden tot overdadig koopgedrag. Het einde van deze dag was bijzonder, omdat wij ineens op een plein kwamen, midden in het shopping center van Bangkok en daar was de voorbereiding op oudejaarsavond al in volle gang. Verder waren er allerlei taferelen neergezet ( uiteraard door sponsors) en het verbazingwekkende was dat het een drukte van belang was en dat heel veel mensen bezig waren om foto's van elkaar te nemen. Jong, oud, rijk of arm, het maakt niet uit, alles wat glimt en glittert heeft een aantrekkingskracht op de mensen hier. Tja en het digitale tijdperk is ook hier duidelijk zichtbaar. Heel veel kleine digitale cameraatje en anders wordt het op de digitale chip vastgelegd via een mobile telefoon. Het leuke was dat ik weer foto's maakte van personen die gefotografeerd werden en dat werd met veel enthousiasme ontvangen. Veel buigingen en happy new years als ik een foto maakte. Een selectie staat op foto's van reismee site. Jullie dachten, hèhè eindelijk rust, maar nee hoor en staan weer allerlei impressies uit Bangkok, die ik op de digitale plaat heb vastgelegd en met jullie wil delen. Veel kijkgenot en so far so good, to in Dubai, waar wij oud/nieuw vieren en jullie daar verslag van zullen doen.