Bert-Carla.reismee.nl

Ayutthaya, stad vol schoonheid

Afscheid genomen van ons Robinson eiland en weer met de zeer snelle speedboot naar het vasteland. De wind was gedraaid en eenmaal uit de baai op zee was dat te merken. Grote golven en een boot, die alle kermisattractie tot klein vermaak degradeert. Honkend en bonkend in twee uur tijd naar vasteland. Iedereen wilde achterin de boot, omdat je daar het minste last hebt van de klappen die de boot maakt. Af en toe sloeg het zeewater over de boeg en waaide dan naar achter, iedereen een weer een douche. Steeds als mijn nieren weer een beetje ingebed zijn, dan vragen zij zich vervolgens af, wat er nu weer aan de hand is en waar zij deze nieuwe wandeling aan te danken hebben. Op de pier stond onze privé auto klaar. Na veel rekenen, zowel in geld als tijd, bleek de beste oplossing deze privé auto te zijn. Vliegen was duurder en met een minibus of grote bus waren wij veel meer tijd kwijt. De tijdwinst van 5 uur kwam ons heel goed uit en dus 'en route'met onze eigen chauffeur voor een rit van 5 uur naar Ayutthaya ( ongeveer 100 kilometer ten noorden van Bangkok). Nieuw hotelletje gevonden, met een heel ander uitzicht dan ons hutje aan zee. Prima kamer en vooral heerlijk bed. S' avonds hebben wij onszelf verwend met voortreffelijk Japans eten en nog even boodschappen gedaan bij een hele grote TESCO ( voor mijn zusje uit Engeland!!). Vandaag hebben wij met een Tuk Tuk de oude stad en tempelcomplex bezocht. Ons hart ging weer open bij deze schoonheid aan bouwwerken en uiteraard de vele buddha's. Ik kan proberen om dit beeldend te vertellen, maar ik verwijs toch liever naar de beelden zelf, zodat iedereen daar zijn eigen beleving en betekenis aan toe kan kennen. Morgenochtend vroeg op en met de trein naar Bangkok. Daar nog twee dagen de stad verkennen en ook wat markten bezoeken. Geniet nog van de beelden in de fotomap. So far so good en wij sturen via deze elektronische snelweg ook wat warmte naar jullie tot, vandaag 32 graden en dat betekent zoutsporen op de rug van onze T shirts.