Bert-Carla.reismee.nl

Robinson island

Vroeg uit de veren en op weg naar ons Robinson eiland Koh Kood voor de kerstdagen. Om zeven uur vanochtend was het al 26 graden, dus de Kerstman zal kan een zweterig dagje tegemoet zien. Achterin de pick up duurde het ongeveer 1 uur voordat wij bij de haven aankwamen. Onderweg een aantal harde stops, om de honden te ontwijken. Aangereden en dode honden worden aan lokale chinezen verkocht, die er weer heerlijke hapjes van maken.

Het zal je kerstmaal maar zijn, wij hopen toch echt wat anders te kunnen eten. Bij de haven aangekomen lag onze speedboot al klaar. Met nog een aantal passagiers gingen wij varen.

Wij zaten voorin de boot en dat is niet alleen spectaculair maar ook heel nat. Regelmatig sloegen de golven over de boegen en kregen wij een heerlijke douche van het zilte nat. Verder gaf het ook een ' achtbaan'gevoel, soms hingen wij in het luchtledige en dan weer kwam de boot met harde klap op de golven neer. De tocht duurde ongeveer anderhalf uur en het was geweldig. Toen wij ons Robinson eiland naderden, waren wij gelijk verrukt. Prachtig helder blauw/groen water, palmbomen, wit zand en heel veel groen. De locatie is in al zijn soberheid ontroerend mooi. Ons onderkomen is heel eenvoudig, douche is buiten onder de palmbomen en blauwe lucht. Zo wil je toch iedere dag opstaan om te douchen. Wij gaan hier heerlijke kerstdagen doorbrengen en missen familie en vrienden wel, maar de kerstboom en alles wat dat met zich meebrengt, geen moment. Komende dagen zullen jullie verstoken blijven van berichten, de enige verbinding hier is een satelliettelefoon en daar mag ik nu gebruik van maken. De komende dagen gaan wij leven als Robinson op ons mooie eiland en daar horen geen moderne communicatiemiddelen bij. Als jullie de foto's bekijken krijg je met kerst ook een beetje warmte en veel energie/ So far so good en tot over een paar dagen.