Bert-Carla.reismee.nl

Where ever we go, there is a NO

Vandaag of eigenlijk gisteravond is de NO begonnen. Wij wilden van Kep naar Sinoukville en vroegen aan de baas van het hotel, Hoe laat gaat de bus naar Kampot of Sinoukville. NO geen bus, een mini Van dan, NO ook geen mini Van, de enige mogelijkheid was met een motortuktuk of met de taxi. De motortuktuk deed over de 25 km naar Kampot 1 uur en kostte $ 10.--. Hebben wij dan een aansluiting met de bus naar Sinoukville, was de volgende vraag en NO, er gaat geen bus, een mini Van misschien, YES maar deze doet er heel lang over omdat het onderweg steeds stopt om mensen op te pikken. Dat betekent dus eigenlijk een NO. Wij wilden namelijk de boot van 12.00 uur halen van Sinoukville naar Koh Kong. Is dat mogelijk, NO. Goed blijft de taxi over, tja als echte Hollanders denk je dan, wat gaat dat kosten. Nou voor de rit van 2 uur waren wij $ 30.-kwijt. Dat hebben wij dus gelijk gedaan. Prachtige rit en wat wij onderweg aanschouwden wordt weergeven in de bijgaande foto's ( vergeet niet dubbel aan te klikken voor vergroting en dan steeds naar de volgende te gaan). In Sinoukville aangekomen gingen wij direct naar de port of Sinoukville en kwamen aan bij de steiger van de boot die naar Koh Kong vertrekt. Ik ging kaartjes kopen, maar kreeg een NO. Er gaat vandaag geen boot, morgen weer. Goed dan maar naar het busstation om de bus te nemen.

Onze taxichauffeur leefde erg mee en deed erg zijn best om met zijn sory,soryy,soryy het voor ons aanvaardbaar te maken omdat het niet lukt. Bij het busstation naar het kantoortje van de buscompany voor een ticket, kregen wij te horen NO, vandaag geen bus. Tja en dan zeggen wij tegen elkaar, de voorzienigheid wil dat wij in Sinoukville blijven en dat gaan wij dus ook doen. Guesthouse of hotel zoeken, na een aantal NO NO en nog eens NO uiteindelijk een prima hotelletje gevonden. Wij blij en ook onze chauffeur blij, kon hij eindelijk terug naar KEP. Nadat wij wat gedronken hadden en een bord zagen van moterbike te huur, besloten wij om dat voor de rest van de dag te doen. Lekker rondtoeren op een ' opgevoerde brommer', tja ik ben het met Jan Willem eens, het is geen Enfield en inderdaad het is geen vooruitgang. Maar als je toch vooruit wil op motoriseren gebied in Cambodja moet je je maar behelpen met een Hondaatje. ( zie stoere foto). Wij hebben erg genoten van het rondzweren op deze, met motor aangedreven, fiets. Heerlijk wind om je hoofd, zon en de zilte lucht van de zee omringde ons steeds. Begin van de avond genoten van een prachtige zonsondergang op het strand en daarna gingen wij een hapje eten. Zin in Curry gerecht, wij bestellen ( stond op de kaart) maar kregen toen ons laatste NO. Helaas geen curry, gelukkig had een ander lokaal restaurantje het wel en dan smaakt het altijd dubbel zo lekker. Oh nee, het was geen laatste NO, die kreeg ik toen ik ging inloggen bij een ander hotel en steeds kreeg ik geen verbinding, dat was echt de laatste NO. Ik zit nu met laptop in internetcafé met een LAN verbinding. Gaat prima. Morgen op weg naar KOh Kong In Noorden van Cambodja. So far so good en tot volgende bericht. Wij zijn heel blij met de reacties die wij terugkrijgen op de verhalen en de foto's. Ook deze keer weer een setje beelden toegevoegd