Bert-Carla.reismee.nl

Leven van de zee

Nadat wij heerlijk hadden geluncht en onze ogen even toe hadden gedaan, zijn wij weer op pad gegaan langs de kustlijn van Kep. Het is een wonderbaarlijke ervaring, overal staan prachtige villa's in franse stijl verlaten en overwoekerd in een groene jungle. Ooit woonden hier de noveau riche van die tijd en wat ik niet begrijp die dat deze villa's nu spookvilla's zijn. Het is er niet 1 maar het zijn er tientallen die troosteloos staan te wachten op nieuwe bewoners die hen de stijl en glorie van weleer teruggeven. Maar wie zullen de nieuwe bewoners zijn??? De mensen hier zijn afhankelijk van wat de zee hen brengt of afhankelijk van de toeristen die naar de zee komen. Wij slenterden een paar uur langs de kust en hadden verschillende leuke ontmoetingen. Dit laat zich het beste verbeelden door de foto´s. Wij kunnen hier nog dagen blijven, maar helaas de laatste informatie die ons bereikte, maakt dat wij morgen weer verder gaan. Er gaat geen bus naar de dichtstbijzijnde plaats Kampot en ook niet naar Sinoukville. Wat zullen Pien en Eddy blij zijn dat zij hun eigen fietsen hebben meegenomen, zij zijn momenteel in Cambodja aan het fietsen en komen binnenkort ook deze kant op. Wij gaan morgen naar sinoukville, eerst met tut tuk en later met een Toyota Van, zo eentje waar makkelijk 20 mensen in kunnen. ( in Nederland maximaal 8). Dar moeten wij beslissen of wij de boot nemen naar Koh Kong. Een tocht van 4 uur. Daar zal ik later wel over berichten hoe onze belevenissen zijn en waar wij uiteindelijk naar toe zijn gegaan. Staan namelijk altijd open voor verassingen en nieuwe ervaringen. So far so good en tot volgende bericht